Сюжети в улесливому стилі, реклама без маркування, коментарі без конкретики. Громадська організація «Детектор медіа» оприлюднила результати моніторингу на дотримання журналістських стандартів телеканалами СТС та ATV. Усього було проаналізовано 53 сюжети, 39 з яких вийшли з порушеннями, а це майже 75% контенту, що оцінювали експерти. Якість новин досліджували в період з 19 по 23 липня. Серед тематичних уподобань сумських телевізійників — місцева політика і кримінал.

Що не так з новинами на СТС

Усього за період моніторингу експерти оцінили 25 сюжетів телеканалу СТС. Згідно з результатами дослідження, 16% з них містять ознаки замовності. Наприклад, у двох з чотирьох матеріалів у ролі спікера фігурує народний депутат і власник каналу Ігор Молоток, коментарі якого, як зазначено у звіті, не несуть жодної корисної інформації.

Ознаки замовності під час моніторингу виявили також в сюжетах, що стосуються голови Сумської ОДА Дмитра Живицького. Порушення спеціалісти «Детектор медіа» вбачають в тому, що журналісти поділилися з глядачами обіцянками новопризначеного посадовця, утім оминули увагою проблеми області.

Крім того, експерти також мають претензії до рубрики «У центрі уваги». У ній знайшлися замовні сюжети, що подані у формі новини, проте не марковані, як реклама. «Детектор медіа» зазначає, що ці матеріали не були враховані в результати моніторингу, але створення інформаційного продукту такого штибу є порушенням закону «Про рекламу».

Щодо тематичного спрямування, то в період моніторингу на каналі переважно говорили про роботу місцевої влади та кримінал. Натомість матеріалів про війну на Сході України та культуру — не було взагалі. Відповідність новин телеканалу фаховим стандартам експерти оцінили на 4.36 бала з 6. Найчастіше СТС нехтував повнотою інформації, балансом думок і точністю.

Що не так з новинами на ATV

Експерти проаналізували 28 сюжетів на каналі, формальною власницею якого є Олена Єпіфанова, й у 12 з них знайшли ознаки замовності, зокрема політичної. Так, у звіті експерти зазначають, що в сюжетах каналу часто згадується Ігор Молоток, а в матеріалі, який стосується осередку партії «Батьківщина», кореспондентка непрямою мовою передає партійні меседжі. Відтінок піару президента України містять певні матеріали спортивної тематики.

Тематичне спрямування каналу в період моніторингу, на думку спеціалістів, здебільшого було присвячене діяльності місцевої влади й політичному життю. Чотири з 28 сюжетів канал присвятив медицині, три — криміналу й роботі правоохоронців. Про війну на Сході країни й про культуру під час моніторингу не йшлося.

Дотримання стандартів інформаційної журналістики спеціалісти «Детектор медіа» оцінили на 3.79 балів із 6. Така оцінка, як пояснили експерти, пов’язана зі значною кількістю порушень стандартів точності й відокремлення фактів від коментарів, а також незбалансованістю сюжетів з ознаками замовності.

Вас може зацiкавити

🏛 Як пройшла «Ніч музеїв» — показуємо фото
Лицарі, міми та живі скульптури
🧑‍💼 Хто працює радником голови Сумської ОВА — дослідження «Антикорупційного штабу» (Оновлено)
Голова ОВА має 8 штатних радників
🔥 На кордоні з Сумщиною знищили два російські танки
Знищили за допомогою дронів
🚶‍♂️ Послухати джаз, зіграти у квіз або намалювати картину: куди сходити на вихідних
Івенти коштують до 500 гривень
📰 Постер сум’янина Антона Фірсіка надрукували в німецькому журналі Slanted
Журнал можна купити за 1140 гривень
🖼 Фотозони, виставки, майстер-класи: куди сходити на «Ночі музеїв 2024»
Івенти для дітей і дорослих

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: